Poznejte, jaký příběh stojí za vznikem značky, kterou si oblíbily už desetitisíce z Vás. Tento příběh se vrývá do duše každého jediného výrobku, který s Vámi objevuje svět a Vy tak získáváte jedinečný kousek, který nikdo jiný nemá.
Příběh Bagind se začal psát již pár let před vznikem samotné značky. V roce 2015 si v Indii pozdější zakladatel Bagind, Lukáš Matějček, plnil svůj velký cestovatelský sen. Při brouzdání spletitými uličkami zlatého města Jaisalmeru narazil na stánek s koženými výrobky. Batoh, který si odtamtud chtěl odnést, ale nebyl na prodej. Charismatický prodejce Dinesh, kterému dnes už nikdo neřekne jinak než Dennis, mu ale nabídl, že mu na místě ušije úplně stejný.
Lukáš souhlasil, v Dennisově dílně strávil několik hodin a pečlivě pozoroval dokonalou ruční práci od prvního po poslední steh. Po návratu do Česka batoh ze zad téměř nesundal a i po dvou letech nošení na něj slýchával samou chválu. A tak se zrodil nápad přinést na český trh kvalitní kožené výrobky až z Indie. Mezi starými vzpomínkami z cest našel Lukáš zaprášenou Dennisovu vizitku a poslal mu několik návrhů batohů, které sám nakreslil. Spolu s návrhy poslal také všechny své úspory a nezbylo mu nic jiného než čekat a věřit. Za pár měsíců už ale seděl ve své pražské garsonce s krabicí plnou originálních kožených výrobků, které k němu urazily cestu více než 6 000 km. Ten pocit se jen těžko dá popsat.
V roce 2017 tak vznikla značka Bagind, která nabízela poctivé výrobky z kozí kůže pod heslem “Indové jim dali život, Češi vdechli duši”. Kožené kousky si velmi rychle našly na českém trhu své zákazníky. V portfoliu začínaly přibývat nové střihy i barvy. V současnosti v Indii probíhá výroba v rodinných domech, které sdružuje Dennis a pracuje v nich více než 100 lidí. Značce se dařilo a dále rostla. V roce 2020 pak začala uskutečňovat své přání nabízet výrobky také slovenským sousedům, což se o rok později skutečně povedlo.
Dalším zlomovým rokem pro Bagind byl rok 2021. Lukáš na své cestě po Jižní Americe potkal v Kolumbii Lindermana. Tehdy devětadvacetiletý výrobce batohů padl Lukášovi do oka díky cílevědomosti a zapálení, které je spojují. Díky úspěšné Hithit kampani jsme mohli pronajmout a zařídit novou výrobu právě v Kolumbii pod taktovkou Lindermana. V horském městečku Villa de Leyva pro nás vyrábí hned 15 zručných výrobců. Nová výroba v nové zemi s sebou přinesla nové materiály (canvas a hovězina) i nový směr.
Díky Kolumbii jsme si uvědomili, že chceme spojovat šikovné lidi s láskou k poctivému řemeslu z celého světa. Chceme objevovat nové příležitosti, kultury a materiály. Věříme, že svět nám toho může ještě spoustu nabídnout a řídíme se nyní heslem “Dobrodružství na celý život”, protože přesně tím si přejeme, aby pro Vás Bagind byl. S novým heslem a novým směřováním přišla i změna loga, které teď v sobě ukrývá střelku kompasu, která má znázorňovat naši otevřenost celému světu.
V roce 2022 se na palubu Bagind přidal další indický výrobce, tentokrát mladý ambiciózní Deepesh. Ačkoliv vyrábí, stejně jako náš první indický výrobce Dennis, z kozí kůže, jeho výrobky se liší zpracováním i designem. Jsou více městské a multifunkční.
Rok 2023 pro nás byl zlomový. Na začátku léta jsme totiž překonali milník, o kterém se před 6 lety nikomu ani nesnilo. Oslavili jsme totiž 100 000. prodaný výrobek. Tohle číslo je už opravdu vysoké a zavazuje nás k tomu, snažit se každým dnem s každým dalším prodaným výrobkem lepší a lepší.
Ani v roce 2024 rozjetý vlak jménem Bagind nezastavuje! Stále usilovně pracujeme na hledání dalších světových výrobců, připravujeme pro naše zákazníky spoustu nových výrobků i nových barev, které u nás ještě neviděli.
Zadejte prosím vaši e-mailovou adresu. Pošleme vám e-mail, pro obnovení hesla.